31 opmerkingen over dienstregeling in drie weken
Tussen 9 en 31 januari heeft het OV-Consumentenplatform Groningen 31 reacties ontvangen op de oproep aan reizigers om opmerkingen en klachten over de nieuwe dienstregeling van Qbuzz in te dienen.
Volgens reizigers is de soms gebrekkige afstemming van de dienstregeling op de schooltijden een belangrijk knelpunt. Voor een aantal lijnen is een verslechtering opgetreden of zijn de bussen in de ochtendspits erg vol. Dit laatste geldt bijvoorbeeld voor lijn 306 en 316. Daarnaast zijn reizigers uit Haren ontevreden over de dienstregeling van lijn 54. Deze lijn rijdt niet meer op zondag. Bezoekers van Schiermonnikoog geven aan dat de dienstregeling van de bus niet goed aansluit op de dienstregeling van de boot.
Nu er al weer wordt nagedacht over de dienstregeling 2013 blijft het OV-Consumentenplatform Groningen benieuwd naar suggesties en klachten van reizigers over de dienstregeling. Via de website kunnen reizigers het suggestie- of klachtenformulier invullen. Indien er belangrijke verbetermogelijkheden of knelpunten zijn brengt het platform dit in bij Qbuzz en het OV-bureau.