Overzicht klachten en suggesties OV-reizigers

Na de introductie van de nieuwe dienstregeling heeft het OV-Consumentenplatform een persbericht uitgestuurd om reizigers uit te nodigen hun mening te geven over de nieuwe dienstregeling.

Wat als eerste opvalt is dat er klachten buiten de dienstregeling om binnenkomen. Daarnaast is het aantal klachten ten opzichte van begin 2012 teruggelopen. Hierbij geven wij een selectie van binnengekomen klachten:

  • Qliner 302 Stadskanaal - Assen v.v. sluit niet meer aan op de Intercity naar de randstad.
  • Het vervallen van buslijn 161 kan reizigers uit Bedum niet bekoren.
  • Aansluiting van aankomende treinen in Groningen op bussen op zondagavond.
  • Aansluiting van de boot uit Schiermonnikoog op de bus.
  • Aansluiting van treinen uit het oosten en zuiden van Groningen op de sneltrein naar Leeuwarden.
  • Aansluiting van lijn 11 (Bourtange - Winschoten) en lijn 14 (Stadskanaal - Winschoten) op de gemiddelde schooltijden.