Nieuws
Leden van het OV-Consumentenplatform Groningen gaan op 4 juli schouwen op station Europapark.
Het OV-Consumentenplatform heeft alle gemeenten in de provincie Groningen een brief gestuurd met vier vragen, onder andere over de toegankelijkheid van de bushaltes.
In Assen wordt de komende jaren gewerkt aan een nieuw trein- en busstation. De plannen daarvoor worden nu gemaakt door de gemeente Assen, in samenwerking met NS en ProRail. De gemeente betrekt veel bewoners en belangenpartijen bij die planvorming. Ook voor reizigers is er nu de kans om wensen kenbaar te maken via het OV-Consumentenplatform.
In Groningen wordt in de komende jaren gewerkt aan een nieuw hoofdstation. Voordat het zover is moeten er plannen worden gemaakt voor de invulling en inrichting van het station. Dit biedt kansen voor de reiziger om wensen kenbaar te maken.
Het OV-bureau heeft besloten dat reizigers met een abonnement op de OV-chipkaart in het vervolg geen kaartje meer hoeven kopen in de LijnBelBus.
In een gezamenlijke sessie met Arriva Trein heeft het platform enkele aanbevelingen gedaan om de kwaliteit van de haltevertrekstaten verder te verbeteren.
Het platform is van mening dat een modern station niet kan zonder een lift. Daarom is bij ProRail een oproep gedaan om een lift te plaatsen op Station-Noord.
De leden van het platform zijn door de directeur van Groningen Bereikbaar bijgepraat over de bereikbaarheidsontwikkelingen in Groningen.
Sinds het toegankelijk maken van bushaltes (ophogen/breedte/helling) zijn de richtlijnen voor toegankelijke haltes veranderd. De provincie gaat onderzoeken of het haltebeleid naar aanleiding hiervan moet worden aangepast.
Visueel gehandicapten hoeven niet in en uit te checken wanneer zij reizen met de Arriva trein van Emmen naar Zwolle.